קרדיט תמונה: freepik

רעיונות למתכונים טבעוניים טעימים

טבעונות היא כבר מזמן לא רק טרנד, מדובר על דרך חיים שרבים בוחרים בה כיוון שהיא נחשבת לבריאה, וכיום גם יש לה מקום בעולם הקולינרי. חשבתם שאין מתכונים מעולים לטבעונים? רוצים להפתיע את המשפחה והחברים עם אוכל שיעיף להם את החך? אפשר לעשות את זה היום עם המתכון הנכון. הכנו לכם כמה מתכונים שיעשו את העבודה. 

תבשיל חיטה עם פטריות מלך היער וערמונים

מי אמר שטבעונים לא יכולים ליהנות מארוחות עשירות, ממלאות ומלאות בטעמים מיוחדים? פשוט צריך כמה מתכונים טובים ומנצחים שיעשו את העבודה וניתן ליהנות כל החודש מארוחות מפנקות, כן, גם טבעונים. מי שיש לו רקע בסיסי ביותר בבישול ימצא במתכון תבשיל החיטה עם פטריות מלך היער והערמונים את כל מה שחיפש בארוחה מנחמת, והיא מתאימה במיוחד לחודשי החורף.

ממש כמו בתבשילי קדרה, הריחות הייחודיים של הערמונים והפטריות ישתוללו בבית ויעניקו לו ריח משגע שמתאים לכל יום בשבוע, אבל במיוחד לסופי השבוע. מדובר על זמן בישול מהיר במיוחד, והדבר אינו מורגש כלל במנה, שנראית מושקעת וגם טעימה כמו מנת קדרה שהתבשלה שעות רבות. בשביל המתכון צריך כוס של חיטה, שמן זית, בצלים, פטריות מלך היער, שום וערמונים קצוצים שיעשו לתבשיל את הטעם האדמתי המתקתק. יש צורך גם באגוזי מלך ועירית קצוצה, מיץ וגרדה מלימון ופטרוזיליה כשקודם כל משרים ללילה את החיטה. לאחר מכן מטגנים, ואז מעבירים את התבשיל לתנור לאפייה קצרה יחסית והטעם? משגע. 

שיפודי מלך היער במרינדת מיסו

אוהבים שיפודים אבל רוצים לשמור על הטבעונות? שיפודי פטריות מלך היער שישבו טוב במרינדה של מיסו ידמו את הבשר, אבל יהיו טבעונים, טעימים ועסיסיים במיוחד. בשביל המתכון המיוחד הזה יש צורך במחית מיסו, כף של ג'ינג'ר מגורד, שתי חבילות של פטריות מלך היער, בצל ירוק, מירין, סויה ומיץ תפוזים. עכשיו תדמיינו את כל הטעמים האלה יחד במנת שיפודים מרעננת ותבינו שמשתלם להיות טבעונים בעידן המתכונים של היום. 

את הפטריות משרים במרינדה במשך שעתיים, לאחר מכן מייבשים אותן, חותכים אותן ומשפדים וצולים אותן על הגריל עד שהן מקבלות את הגוון החרוך והיפה שאנחנו מקבלים בדרך כלל מבשר על האש. בחיפוש אחר מתכונים טבעוניים המתכון הזה נחשב למנצח, המנה משביעה ומפנקת וכמובן שניתן להביא אותה לארוחת גריל או על האש עם המשפחה כדי ליהנות מהמנגל גם כן. 

סלט סלק צבעוני ברוטב צ'ימיצורי ושום שחור

סלק הוא אולי אחד מירקות השורש האהובים על טבעונים וזאת בשל התכונות הייחודיות שלו והוויטמינים הרבים שהוא מספק לגוף. מתחשק לכם סלט רענן, טעים, חמצמץ ומשביע? סלט סלק צבעוני עם צ'ימיצ'ורי ושום שחור הוא בדיוק מה שאתם צריכים. 

למנה יש צורך בעשר יחידות סלק, ארבעה בצלים אדומים, מלח גס, קצת סוכר וכמובן את כל הרכיבים של רוטב צ'ימיצ'ורי מעולה. את הסלק ואת הבצל אופים, את הרוטב מכינים מהירקות הטריים ובסוף מסדרים את כל הרכיבים יחד לצלחת אחת צבעונית וגדולה. ההכנה קלה, מהירה ומספקת תחושת שובע נהדרת שנמשכת זמן רב. אז קדימה, הגיע זמן הסלק, לא?

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email