קרדיט תמונה: freepik

איזה ג'אנק פוד הכי בריא

ישנה דעה רווחת בקרב הציבור אשר לפיה האוכל הכי טעים שיש הוא ג'אנק פוד. כיום יש סוגים רבים של מה שנחשב כמזון מהיר אך אין זה אומר בהכרח שמדובר באוכל לא בריא או חלילה במזון ירוד שעדיף להימנע ממנו. יחד עם זאת – בין כל הסוגים השונים של מזון מהיר תמיד אפשר להעדיף סוג אחד על פני האחר.

 

הדיון אודות ג'אנק פוד ובריאות

בעבר זה היה נכון בהחלט – המזון המהיר היה מאד לא בריא בעיקר בשל מחירו הזול. הייתה התפשרות ידועה בנוגע לבחירה של חומרי הגלם והם היו ירודים או פחות איכותיים ביחד למה שאפשר היה להשיג. כיום המצב שונה. בשל טרנדים ומודעות גבוהה שיש כיום בנוגע לניהול של שגרת חיים בריאה, מאוזנת ונכונה – גם המזון המהיר עשוי ממרכיבים הרבה יותר איכותיים ואפשר להשיג לא מעט סוגים של מזון באיכות גבוהה וטעם בלתי מתפשר. מי שאוהב, למשל, סושי ראשון לציון (או כל מקום ואזור אחרים) יכול לדעת שבאופן יחסי מדובר במזון שכלל לא נחשב כג'אנק פוד ובאופן יחסי סושי נחשב למזון לא רע בכלל ובמקרים מסוימים אפילו איכותי.

 

מה מייחד סושי מסוגים אחרים של מזון מהיר?

כאשר היה מדובר בעבר על מזון מהיר הכוונה הייתה למהירות ההכנה ולא אחת המהירות הייתה מגיעה על חשבון האיכות – גם של חומרי הגלם וגם של התוצר הסופי. סושי בהגדרה פחות נחשב למזון מהיר, שכן מדובר במזון שצריך להשקיע לא מעט מחשבה וגם זמן בהכנה שלו. כל רול של סושי חייב להיות מוכן על המקום ועל פי הזמנה גם מפני שהדגים הנאים לא יכולים להחזיק מעמד הרבה זמן בלי להיאכל וגם מפני שיש אינספור אפשרויות להכנת רולים וצריך לדעת בדיוק מה הלקוח רוצה ואיך הוא רוצה את הרול שלו. כאשר מחפשים מסעדות של סושי ראשון לציון או בערים אחרות – חשוב לוודא שמדובר במטבח סטרילי, נקי ושמור וכמובן שיש שימוש בחומרי גלם ומרכיבים לא פחות ממעולים.

 

סושי כמזון מהיר וגם בריא

אין ספק שהסושי הוא סוג שונה של מאכל בנוף של ענף המזון המהיר. יש מי שכלל לא מתייחסים לסושי כאל מזון מהיר בשל האיכות הנדרשת מחומרי הגלם בעת ההכנה שלו. כאשר בוחנים לעומק את המרכיבים של הסושי אפשר בעצם לגלות שמדובר במזון בריא יחסית, שכן לכל אחד מהמרכיבים יש את היתרונות והערכים התזונתיים שלו – דגים איכותיים נאים (סלמון, טונה או דג לבן), אורז, אצה וכמובן הירקות הטריים. מי שחשוב לו להימנע מתזונה עתירה בשמן יכול לוותר על טיגון הרולים ולאכול אותם במצבם הקר. כך הוא יכול ליהנות מארוחה משביעה וטעימה שבאופן יחסי לסוגים אחרים של מזון מהיר גם תהיה בריאה והמצפון יהיה הרבה יותר נקי אחריה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email