קרדיט תמונה: freepik

סירים – איך לרכוש סירים לבית?

אחד הכלים הראשונים שאנחנו צריכים לרכוש עבור מטבח ביתי, בין אם אנחנו זוג צעיר שזה עתה עזב את הבית ובין אם אנחנו הורים לילדים שנכנסים לדירה חדשה ומבקשים לחדש את כל המוצרים והכלים במטבח שלנו, הם סירים.

אי אפשר לתאר פעולה של בישול או כל פעולה אחרת במטבח מבלי שיש בידינו סירים מתאימים לכך. ישנם סוגים שונים של סירים שיכולים להתאים לפעולות בישול שונות, ואנחנו צריכים שיהיו בידינו את כל הסירים המתאימים ולדעת כיצד להתאים כל סיר לפעולה המתבקשת. בצורה כזו נוכל לבשל ולהכין אוכל באופן מדויק כפי שאנחנו רוצים.

לשמחתנו, היום הרבה יותר קל לקנות סירים באופן כללי ובפרט אם אנחנו מחפשים סירים ספציפיים. ישנם הרבה יותר מקורות מידע שיכולים לעזור לנו, הרבה יותר חנויות ואתרים המציעים סירים מסוגים שונים למכירה, וכן אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר אפשרויות לרכישה מחברות ומותגים שונים. כך אנחנו יכולים לרכוש את הסירים המתאימים לנו באופן מדויק.

חשוב לציין, גם מי שאיננו בשלן גדול ואיננו עוסק בכך באופן יומיומי ולא מקדיש לכך זמן רב, צריך שיהיו לו במטבח מספר סירים בשביל שהוא יוכל להכין ארוחות, אפילו אם הן קלות, החל מפסטות, אורז, מרק וכלה בדברים מעט יותר מסובכים. מעבר לכך, סירים הרבה פעמים גם משמשים אותנו לצרכים נוספים כמו חימום מים אם יש צורך בכך.

איך רוכשים סירים בצורה נכונה

ישנם מספר פרמטרים על פיהם אנחנו נרצה לרכוש סירים לבית, בין אם אנחנו בשלנים רציניים ובין אם אנחנו מסתפקים בבישול ארוחות פשוטות:

גודל – באופן טבעי, אחד הפרמטרים העיקריים אליו נתייחס הוא הגודל של הסיר. אנחנו יכולים למצוא גדלים שונים ועלינו להחזיק בבית סירים במספר גדלים, בשביל שנוכל להכין ארוחות מותאמות על פי הצורך. אם אנחנו מכינים ארוחה גדולה, הרי שאנחנו יכולים להשתמש במספר סוגים של סירים במקביל, גם אם הגודל שלהם איננו אחיד.

חומר – אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של סירים עשויים מחומרים שונים. באופן טבעי, אנחנו נחפש סירים שיכולים להחזיק מעמד זמן רב, סירים עמידים מפני מצבים בהם שהאוכל נשרף (כך יהיה הרבה יותר קל להשתמש בהם), החומרים האיכותיים הם נירוסטה ואלומיניום משובח.

נוחות השימוש – הכוונה היא לידיות אחיזה, מכסים נוחים, היכולת ליהנות מפיזור חום אידיאלי בתוך הסיר, ודברים אחרים שיכולים להשפיע כך או אחרת על השימוש בסיר, בזמן הבישול או במקרים אחרים.

כמה סירים אנחנו באמת צריכים?

באופן טבעי אנחנו צריכים לרכוש כמות מסוימת של סירים ולא סיר אחד בודד. שאלת הכמות מושפעת, בין היתר, מכמות הדיירים בבית, אופי וסוג הבישולים שאנחנו נוהגים לערוך, תדירות הבישול, אופי החומרים בהם אנחנו משתמשים ואפילו האמצעים איתם אנחנו מבשלים (כיריים רגילות אל מול אינדוקציה)

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email