שירותי משלוחים

המודל העסקי של שירותי משלוחים מקוונים

שירותי משלוחים מקוונים הפכו היום למרכיב העיקרי בחיי אנשים שמבקשים להזמין את הארוחות האהובות עליהם מנוחות ביתם, עם הפעלת פלטפורמות שמציעות מגוון רחב של אפשרויות קולינריות ומאפשרות לאנשים ליהנות מארוחות באיכות של מסעדה בנוחות של ביתם. 

שירותי משלוחים מקוונים הפכו היום למרכיב העיקרי בחיי אנשים שמבקשים להזמין את הארוחות האהובות עליהם מנוחות ביתם, עם הפעלת פלטפורמות שמציעות מגוון רחב של אפשרויות קולינריות ומאפשרות לאנשים ליהנות מארוחות באיכות של מסעדה בנוחות של ביתם. 

על מנת להבין איך השירותים הללו מתפקדים, חשוב להבין את המודל העסקי הייחודי של חברה שמספקת אפשרויות של משלוחים מקוונים.

 

המאפיינים העיקריים של שירותי משלוחים מקוונים

מודל משלוחים מקוונים מבוסס על מערכת יחסים משולשת הכוללת את ספק השירות (חברת המשלוחים), המסעדות והלקוחות. ניתן לפרק מודל זה למספר מרכיבים מרכזיים:

 

פיתוח פלטפורמה

עיקר שירותי משלוחים מקוונים מבוסס על שתי פלטפורמות דיגיטליות: אתר אינטרנט ואפליקציה למכשירים ניידים.

אלו הן פלטפורמות ידידותיות למשתמשים והן מאפשרות עיון בתפריטים, וביצוע הזמנות ותשלומים בקלות. הפיתוח והתחזוקה של פלטפורמות אלו דורשות השקעה משמעותית בטכנולוגיה ומומחיות.

 

שותפויות עם מסעדות

חברה שמציעה שירותי משלוחים משתפת פעולה עם מגוון מסעדות מקומיות ויוקרתיות, כך שבעלי המסעדות מרחיבים את טווח ההגעה שלהם ללקוחות מאזורים שונים.

בגישה זו, בעלי המסעדות אינם צריכים לשאת בעלויות התקורה של הקמת תשתית משלוחים משלהם, בעוד שחברת המשלוחים מציעה מגוון של אפשרויות מזון כדי למשוך לקוחות.

 

שיווק דיגיטלי שמוביל למעורבות לקוחות

על מנת למשוך לקוחות ולשמר אותם, שירותים אלה משקיעים באופן נרחב בשיווק דיגיטלי, מבצעי קידום מכירות, ניהול והפעלת עמודים עסקיים ברשתות החברתיות, ופרסום המלצות של לקוחות שמבוססות על העדפות הלקוחות והיסטוריית ההזמנות.

 

לוגיסטיקה ועיבוד הזמנות

לאחר ביצוע הזמנה, שירותי משלוחים מנהלים ביעילות את הלוגיסטיקה של קבלת הארוחה מהמסעדה עד לפתח בית הלקוח, באמצעות תיאום עם המסעדה להכנת הזמנה והקצאת שליחים שיאספו ויספקו את ההזמנות.

 

מודלים של הכנסות

ברוב המקרים, השירותים המקוונים המוצעים על ידי חברת משלוחים מייצרים הכנסות באמצעות מספר זרמים, כולל גביית עמלה ממסעדות על כל הזמנה, דמי משלוח מלקוחות ולעיתים גם תוספות על מחירי התפריט. 

בחלק מהמקרים, הלקוחות מקבלים אפשרות להזמין משלוחים באמצעות מנוי פרימיום שמציע הטבות כמו דמי משלוח מופחתים או עסקאות בלעדיות.

 

ההשפעה החברתית והכלכלית

ההשפעה של שירותי משלוחים מובילה להזדמנויות תעסוקה גמישות של שליחים, לצד הסיוע לבעלי מסעדות להגיע לבסיס לקוחות רחב יותר, מה שמוביל להגדלת מערך המכירות שלהם. 

 

מחקר לקוחות

מחקר לקוחות הוא הצעד הראשון להפעלת שירות משלוחי מזון. לפני ביצוע הזמנה, לקוח יבצע מחקר לגבי הפלטפורמה שהוא מעוניין להשתמש בה.

הנהלת חברה שמספקת משלוחי אוכל צריכה להבין שהטעמים של הלקוחות משתנים בתדירות גבוהה, לכן חשוב להתאים את השירות למגוון רחב ככל הניתן של טעמים.

 

כמה מילים לסיום

שירותי משלוחי מזון מקוונים חוללו מהפכה בדרך שבה אנשים אוכלים, והמודל העסקי של חברת משלוחים, שמבוסס על טכנולוגיה, שותפויות ולוגיסטיקה, לא היה יכול להתקיים בעידן שאינו טכנולוגי.

שירותי משלוחים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ארוחת ערב
בלוג

טיפים לתכנון ארוחת ערב מנצחת

לארוחות הערב יש מקום ייחודי במפגשים חברתיים. הן לא עוסקות רק באוכל, הן גם מאפשרות ליצור אווירה טובה המובילה לחיבור, צחוק וזיכרונות בלתי נשכחים. בין אם אתם מתכננים מפגש קטן עם חברים קרובים או דווקא ארוחת ערב גדולה ומפוארת, חשוב שתדעו כיצד לתכנן את ארוחת הערב כדי שתהיה מוצלחת.

דירה
בלוג

ביטוח תכולה לדירה – למה אנחנו חייבים לרכוש פוליסה ואסור לנו לסמוך שהכל יהיה בסדר

ישנן פוליסות ביטוח שאנחנו מקפידים מאוד לרכוש, גם אם לא מחייבים אותנו לעשות זאת. ביטוח רכב, ביטוח בריאות, ביטוח חיים ואפילו ביטוח מבנה לדירה שלנו, בפרט אם אנחנו מתגוררים בדירה שכורה. ברור לנו שאם חס וחלילה קורה משהו, מוטב שתהיה לנו פוליסת ביטוח ולא נידרש להתמודד עם המצב לבדנו ולשלם על כך מכיסנו.